Meubelopslag
Wanneer je op zoek bent naar meubelopslag, dan is dat vaak maar tijdelijk. Je bent aan het verbouwen, gaat verhuizen en zit tussen twee huizen in, waardoor je een tijdelijk onderkomen zoekt voor je meubels. Je hebt keuze uit verschillende soorten tijdelijke opslag. Bij reguliere tijdelijke opslag breng je je meubelen zelf naar een opslagplaats. Een andere optie is een (zee)container bestellen die voor je deur blijft staan. En dan heb je PickupBox: een mobiele opslag die voor je deur wordt geplaatst, zodat jij gemakkelijk kunt inladen en niet zelf hoeft te gaan rijden. Ben je klaar met inladen, dan komen we de opslagboxen ophalen en slaan we deze voor je op in onze verwarmde opslag. Heb je je meubels weer nodig, dan komen we ze leveren op de datum, het tijdstip én het adres naar je keuze.
Risico’s opslagcontainer voor de deur
Ga je voor gemak, dan kies je waarschijnlijk voor de opslagcontainer of mobiele opslagbox voor je deur. Lekker dichtbij en geen gezeur met transport. Een opslagcontainer aan huis moet echter wel mogelijk zijn. In de meeste gevallen moet je daar namelijk een vergunning voor aanvragen die niet altijd wordt gegeven. Bedenk ook dat je meubels buiten staan in een opslagcontainer waar het weer, hitte en vochtgehalte ook van invloed kan zijn op je meubels. Check van te voren welke eisen je inboedelverzekeraar aan de opslag stelt zodat je niet onnodig voor verrassingen komt te staan.
Mobiele meubelopslag
Een vorm van meubelopslag die bovenstaande risico’s niet kent, is de mobiele meubelopslag.
PickupBox heeft deze vorm van tijdelijk opslag in Nederland geïntroduceerd. Het belangrijkste voordeel is dat het je veel tijd, energie en veelal ook uitgaven bespaart vergeleken met beide andere vormen van meubelopslag. Vergeleken met reguliere tijdelijke opslag hoef je geen verhuisbus meer te lenen of te huren en vol te gooien met brandstof. Het scheelt je tenminste twee keer heen en weer rijden en één keer uitladen en inladen. PickupBox slaat bovendien als enige mobiele opslag leverancier je meubels verwarmd op in dubbelwandige natuurlijk houten opslagboxen. Het weer heeft zo geen grip op jouw kostbare meubels. Tevens zijn je spullen verzekerd wanneer ze bij ons in de opslag staan te wachten tot jij ze weer nodig hebt. Wel zo handig.
Reguliere tijdelijke opslag van meubels
In het geval van reguliere opslag breng je je meubels naar een centrale opslagplaats. Je verzorgt zelf het transport en hebt vaak voor een aantal maanden een contract met de verhuurder. Doordat je je meubels zelf moet brengen naar de opslagplaats, ben je hierdoor in ieder geval een hoop extra tijd kwijt ten opzichte van de andere twee vormen van tijdelijke opslag. Ook spaar je een hoop benzine uit, wat in deze tijden ook geen zonde is!
Kosten meubels opslaan vergelijken
Welke vorm van meubelopslag voor jou geschikt is, is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw situatie. Over welke middelen beschik je, welke periode moet je overbruggen, hoeveel meubels moet je opslaan en hoe ruim zit jij in je tijd.
Met onderstaande tabel hopen we je een goed overzicht te kunnen bieden van de benodigde middelen én de voor- en nadelen van de verschillende soorten opslagruimtes. Doe er je voordeel mee!
Kenmerken opslag meubels | Tijdelijke opslag | Opslagcontainer | Mobiele opslag |
Thuisbezorgd | |||
Bespaart tijd en zelf heen en weer rijden | |||
Aantal keer laden en lossen | 2 maal | 1 maal | 1 maal |
Zelf transport regelen | |||
Verwarmde opslag | of als extra optie | (staat buiten) | Exclusief bij PickupBox |
Vergunningsplichtig | (in openbare ruimte) | (staat maar kort voor de deur) | |
Tijdsbesparing, onderling vergeleken | 0 | 0,5 tot 2,5 werkdag | 0,5 tot 2,5 werkdag |
Type opslag | Ruimtes in een gebouw | Stalen grotere boxen: vaak scheepscontainer type | Varieert, maar altijd zo gebouwd dat ze bij je voordeur gezet kunnen worden. |
Van invloed op het straatbeeld cq in het zicht | (tot wekenlang) | (enkele uren) |
Mobiele meubelopslag kosten
Wil je weten wat de kosten van mobiele opslagruimte bij PickupBox dan kan dat binnen een minuut. Je vult je postcode en huisnummer in geeft je wensen in 3 eenvoudige stappen door. Onze tool vertelt je dan exact hoeveel PickupBoxen je nodig hebt en hoeveel dat kost.
Voordelen PickupBox voor je deur
- Opslag komt naar je toe (7 dagen per week, in- en uitladen)
- Bespaart je al snel een hele werkdag
- Bespaart ook onnodige kosten van (gehuurd) transport
- Ontzorgt tijdens de stressvolle tijd van verbouwen en verhuizen
- Snel en makkelijk online geregeld
- Optimale bescherming: verwarmde opslag en dubbelwandige opslagboxen